Donderdag 16 januari ging Jong Logistiek Nederland op bezoek bij Albert Heijn om een kijkje te nemen achter het logistieke proces van de online boodschappen. Consumenten leiden een steeds drukker leven waarin gemak en flexibiliteit belangrijker zijn dan ooit te voren. Het laten thuisbezorgen van boodschappen neemt daardoor een enorme vlucht.
Het eerste item op de agenda was een bedrijfspresentatie over Albert Heijn. Deze werd gegeven door Marcel Holtmaat, VP Online Operations, die al meer dan 30 jaar bij AH werkzaam is. Tijdens de presentatie werden al tal van vragen gesteld o.a. over groei, duurzaamheid en automatisering.
De E-stores zijn eigenlijk de grootste Albert Heijn ‘winkels’ waar order pickers je online bestelling verzamelen, inpakken en ervoor zorgen dat deze op tijd thuis worden bezorgd tot in de keuken. Inmiddels heeft AH 5 van deze E-stores Nederland. Na de presentatie leiden Marcel Holtmaat en Sven Bentum ons rond door de E-store in Eindhoven.
We begonnen bij de houdbare producten, deze staan in rekken uitgestald. Daarna gingen we naar de returns waar lege kratten en flessen worden verzameld en ook bezochten we de vriezer waar het -25C was. Brrr! Snel weer terug.
Toen de rondleiding was afgelopen was er nog een vragenronde en werd er ook een heerlijke borrel verzorgd. We eindigen met een groepsfoto en gaan allemaal voldaan en slimmer naar huis. Marcel en Sven, enorm bedankt voor de rondleiding en de kennis die jullie met ons wilde delen.
Ook op bezoek bij een bedrijf of organisatie in het logistiek werkveld? Dat kan! Neem gerust een kijkje bij de events die op de agenda staan. Voor de aanwezigen bij het bezoek aan Albert Heijn, bedankt voor jullie komst!