Het begint een traditie te worden. Op 27 maart organiseerde Jong Logistiek Nederland in samenwerking met Manpower en vLm Dé Logistieke Speeddate 2014. Zestig jongeren kregen deze dag, die samenviel met De Logistiek Manager van het Jaar verkiezing, de mogelijkheid zich te presenteren aan logistieke topbedrijven als: Samsung, Philips, Jan de Rijk Logistics, Den Hartog Logistics, Rockwell Automation, Emons, Manhattan Associates, PostNL, Experis, DHL, Van Gansewinkel en Toyota Material Handling. Voor de jonge logistici een ideale mix tussen verladers als logistiek dienstverleners.
Het draait om kwaliteit
Dé Logistieke Speeddate blijkt voor jonge logistici al jaren een laagdrempelige manier om in contact te komen met diverse grote namen in de logistieke wereld. Op één dag jezelf presenteren aan vier tot zeven bedrijven in deze sector kost veel energie, maar levert vaak iets mooi op. De eerste contacten zijn gelegd en volgens verschillende studenten blijft het daar niet bij. De bedrijven waren te spreken over de kwaliteit van de aanwezige studenten. Relevante opleidingen en interesses, en daarnaast nog de nodige nevenactiviteiten. Daar draait het tegenwoordig om in de logistiek.
Jongeren in de logistiek op de kaart gezet
Dé logistieke Speeddate viel ook dit jaar weer samen met de verkiezing Logistiek Manager van het Jaar. Die heeft er dit jaar een klein broertje bij gekregen: Het Logistiek Talent van het Jaar. De eerste editie van deze verkiezing werd gewonnen Teun de Laat (Heijmans). Deze nieuwe prijs is een mooie onderscheiding voor het logistiek talent die het verschil maakt.
De deelnemers van Dé Logistieke Speeddate hadden naast de dates de mogelijkheid deel te nemen aan het programma van LMvhJ en de verkiezing van het Logistiek Talent. De jongeren zijn bij de LMvhJ verkiezing goed op de kaart gezet.
DLS 2015
Na dit succes concluderen Jong Logistiek Nederland, Manpower en vLm dat Dé Logistieke Speeddate ook volgend jaar weer op het programma zal staan, evenals de verkiezing van Jong Logistiek Talent.